Min bästa tid är nu

Det är mycket spännande som händer den närmaste tiden. Då räknar jag inte in att jag ska jobba tre dagar nästa vecka innan en lång tvådagars semester drar igång (fyra dagar om man räknar in helgen).



I morgon ska jag lyssna på Robyns kommande album "Body Talk pt 2". Eventuellt i kväll se "muntergöken" Todd Solondz nya rulle "Life During Wartime", börjar klockan 21.00... Dessutom funderar jag på att ta tag i att se Per Morbergs "favoritserie" "In Treatment". Apropå Morberg var hans sommarprat kanske det mest oengagerade och nonchalanta jag hört i år. Kanske börjar jag även lyssna på någon bok på jobbet. Det är också snart på tiden att bestämma vilka konserter jag ska se på Way out west och framför allt Stay out west (återkommer till det i nästa vecka). MEN det viktigaste av allt är att ta reda på var alla klubbar där konserterna äger rum ligger. Inte så lätt för en popnisse från orten som inte varit på speciellt många klubbar i Götet. Kanske kan min Facebook-kompis Kristian Anttila hjälpa till? Om jag inte retar honom för det långa håret och att han måste klippa sig...

Kommentarer
Postat av: Pick Pocket

http://www.youtube.com/watch?v=ud-dJTkEvPU

Sug på den.

2010-08-09 @ 17:07:47
URL: http://www.meadowweb.com
Postat av: P

Ja, det stämmer ja, Devendra Banhart gjorde denna lilla melodi. Var ett tag sedan jag lyssnade på hans musik, tror det var 2004 då han även spelade på Accelerator i Malmö. Liksom Joanna Newsom, också en artist som fallit lite i glömska hos mig, trots att bägge släppte skivor rätt nyligen. Så är det ibland.



Filmen tyckte jag inte var någon av Todds bästa direkt. Den gick att se men var rätt anonym, inte så provokativ (som många av hans tidigare faktiskt är) och välspelad som "föregångaren" Happiness t.ex.

Dock originellt att låta andra skådisar spela den senare nämnda filmens rollfigurer.

2010-08-10 @ 00:14:25
Postat av: /M

Tack för tipset, kom nyss hem från stugan och drar ner Robyn från din direktlänk i skrivande stund. Jag sökte efter den i lördags/söndags, innan jag åkte till stugan, men hittade den inte. Nu verkar den finnas på ställen som Hotfile, Rapidshare, Megaupload och Mediafire, när jag kollade runt.

2010-08-10 @ 10:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0