Världens snuskigaste man




Sommaren 2008, 11 juli närmare bestämt, spelade en alltför långhårig artist vid namn Kristian Anttila på Kristianstadsdagarna och Stora Torg.
En allt annat än välfylld konsert. I kvällssolen och efter några snabba öl blev det dock helt ok. Efter konserten bjöd en kompis Anttila på några klunkar Sambucca och jag tog tillfället i akt att ta "ett gott snack" med honom och säga några väl valda ord: "Du måste klippa dig, Kristian!". "Det ser förjävligt ut!," var jag också nära att yttra. Jag tror dock att jag hann hejda mig där. Jag är ingen elak person bara ärlig. Han verkar inte ha någon manager som ger honom råd om saker. Och efter att ha sett honom i diverse olika tv-program och bilder med exakt samma scenkläder och samma frisyr var det med några till öl innanför västen bara någon helt logiskt som jag var tvungen att informera honom om.
 
I dag uppträdde samme Anttila i P3: "Musikhjälpen - Återträffen" och framförde bland annat nya singeln "Världens snuskigaste man". Nej, den handlar inte om mig, trots att jag ännu inte satt upp ny tvättid. Jag ska ju tvätta 27-28 maj hade jag tänkt. Det är bara en knapp månad kvar. Det ska nog ordna sig. Det roliga/märkliga med Anttilas nya utstyrsel var hans mintgröna tennis-pannband. Håret var risigare än risigast, inte fan hade han klippt sig. Han såg ju ut som en något yngre version av Einar Berg i tenniskomedin "Smash", men lika ringrostig som han var i sin comeback var inte riktigt Kristian Anttila efter sin knappt tvååriga musikaliska, offentliga dvala.
 
Han hade dock inte lyssnat på mig angående den för långa och ovårdade kalufsen. Han kunde ju klippt sig! Ny skiva, ny frisyr, tänkte jag. Ny skiva, samma frisyr men med ett tjugoår gammalt pannband, tänkte Kristian. Min syster kan klippa honom under Siesta! annars. Han spelar där i år igen. Har han inte råd, så kan jag finansiera det. Vi är ju ändå vänner på Facebook.
 
Men som vanligt är det väl ingen som lyssnar på vad jag har att säga.
Det är David Brent och jag mot världen... 
 
 

Kommentarer
Postat av: /M

"Du måste klippa dig, Kristian!". "Det ser förjävligt ut!," var jag också nära att yttra. Jag tror dock att jag hann hejda mig där.



Haha, jag tror faktiskt att du hann säga att det såg för jävligt ut. Rätta mig om jag har fel, men jag tror att du sade något sådant som detta:



"Men för helvete Kristian, du måste klippa dig. Det ser för jävligt ut."



Klockrent. Och han verkade ta ganska lätt på det. Sedan var det öl (Mariestad eller Carlsberg, vill jag minnas) som jag erbjöd honom, inte Sambuca. Mn där ville du kanske bara skarva till det lite. Hehe.

2010-04-29 @ 23:33:59
Postat av: Anonym

Tror vi blandar ihop det med Köping-Tobbes eminenta sågning av målaren av Mats hus. Han sa något liknande "För helvete du måste raka dig, du ser för jävlig ut".



Jag är dock osäker. Det var ju ändå nästan två år sedan och man hade humor på den tiden vill jag minnas...

2010-04-29 @ 23:46:28
Postat av: P

Nu kom jag på nåt smart och som du verkar gilla och vill ha lösning på. Skriver du inget namn slipper du fylla i krumelurerna efter att du tryckt på "Skicka kommentar".

2010-04-29 @ 23:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0