Varför sågas denna skivan?



Sitter och lyssnar på Mitt Pianos debutalbum "Allt ljus på mig".

Det är en skiva helt i min smak. Visst är det konstigt att när det väl kommer fram en ny svensk kvinnlig artist som verkligen gör bra musik sågas den i de flesta tidningar till fotknölarna, ett av fem i många tidningar (inte i Sydsvenskan dock). "Falsksång", "lyriken banal och poänglös" och "sången är tom, gnällig och oengagerad, och det är så jäkla irriterande", är några omdömen.

Jag håller inte med, jag hör inte en enda gång hon sjunger falskt. Det mesta har dessutom ett driv och melodikänsla som borde göra vem som helst grön av avund.

Likt några av de bästa kvinnliga artisterna som Annika Norlin och Marit Bergman har hon en journalistisk bakgrund och jobbar nog fortfarande som det.

Men visst, fortsätt ni stockholmsrecensenter och ni andra att lyssna på Robyns Teddybears-inspirerade och intetsägande singelbesvikelse "Fembot" eller Melissa Horns "banbrytande" och dödstrista Winnerbäck-plagiat.

Kommentarer
Postat av: /M

Inte hört plattan eller läst recensionerna, men jag har hört två singlar de senaste åren. De var i alla fall bra.

2010-04-18 @ 08:33:41
Postat av: P

Finns på Spotify.

2010-04-18 @ 19:26:07
Postat av: /M

Okej, får lyssna när jag kommit hem imorgon. Är på jobbet nu för 24 h i ett svep. Och ja, jag har låst ytterdörren medan jag är borta, hahaha :P

2010-04-18 @ 20:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0