Löningsdag, del 1

I dag var dagen då de flesta får löning, ja inte alla kommunanställda då, jag vet.


(Jag tror jag är först med att låna Blur-basisten Alex James bok, inte en skråma på den som jag kan se.)



Jag firade det genom att betala min biblioteksskuld. Hela 122 riksdaler (mitt slarv efter flera år) har jag nu skänkt tanternas och Runos fikakassa. Köp nåt gott! Stolt som en tupp stegade jag fram med en Alex James-bok i ena handen och en Fleksnes-dvd-box i den andra. Eftersom jag inte har något bibliotekskort (ligger och skräpar i någon låda) lämnar jag alltid fram mitt körkort (så får tanterna ett ungdomligare jag att titta på som bonus).

När tanten i kassan sa NEJ, och hela hennes datorskärm lyste rött, var det dags att ta fram "lädret" och leta upp ett par sedlar och några mynt. Då kunde jag även låna om Fredrik Strages "Text", som jag hittills bara läst några sidor ur.  Annars hade det inte gått att låna om den. Tanten flinade lite lätt när hon kollade att de tre Fleksnes-dvd:erna låg i fodralet. "Han är roliga han, Fleksnes!", grymtade hon till. "Ja, det är annat än Skavlan!", kontrade jag på direkten.

Tror faktiskt jag ska se några avsnitt i kväll. Norges svar på "Albert & Herbert" har inte gått på tv på många, många år. Men är nästan säker på att jag sett avsnitten innan. Ja, kan man se repris på repris på repris av serier som "Våra värsta år" och "Seinfeld" kan jag nog återigen ta mig an den pratglade handelsresande norrmanen med alldeles för mycket fritid och en morsa som har bra pli på sin son.

Kommentarer
Postat av: /M

Alex James bok är bra. Läste den på engelska härom året :)

2010-04-23 @ 22:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0