FB-inlägg, deluxe edition - mars 2010

Eftersom Mats Olsson fortfarande är sjukskriven (halkade i Vancouver) fortsätter jag med mina "snarlika" summeringar, denna gång av händelser i mars och lite av april...




Firar långfredagen med Nadal-Roddick och Söderling-Berdych. "Fidde" Rosengren tonsätter alltsamman, han är oftast en duktig/kunnig kommentator men ibland blir han lite väl traggig i sitt tugg. Men han vill väl bara spelarnas bästa. Nu kör de förresten återigen "Kiss Camp" (I love kisses) för glatta livet i pausen på centercourten. Alltså de zoomar in ett par på storbildsskärmen och sen är det upp till dem om de vågar kyssa varandra. Varför inför de inte sånt på Swedish Open eller Stockholm Open?

Anser att några Original Crocodile Lager och lite Teenage Fanclub är den bästa återhämtningsmedicinen efter att ha sprungit 12,6 km i Sölvesborg.

Zlatan, härliga mål, konstigt du blev utbytt. Den Långe hade behövts hela matchen, men bra match ändå. Tveksam straff dock till Arsenal.

Tycker det gått lite för långt när Femman visar så pass tafflig tv som "Hakån´s bar".

Vem fan orkar glo på Falk-filmerna och tramset på Tv4 när man kan se en Jakob Eklund i högform i "Pillertrillaren" på SF Kanalen istället...

Regnat hela dagen, nu ger jag upp och beger mig till gymmet istället för "förfest".

Har som stor lokalpatriot precis gjort en stor "björntjänst": köpt en dos hederlig rock från trakten på plastbit för hela 90 riksdaler. Ledtråd: Utanför Siesta! 09 sjöng han "Körvavisan" i två dygn bland annat.

"Kräftpannacotta är ju alltid kräftpannacotta."

Såg alla hittills visade avsnitt av "Solsidan" i dag. Det var roligare än jag trodde. Första avsnittet såg jag när det hade premiär men det tyckte jag inte var så kul. Men resten var desto bättre.

Är glad som en speleman när Daddy cool köpte Caffe Latte-bakelser till mig när han var i Ängelholm. Bakelserna som OKQ8 slutat att ta hem på hur länge som helst. Varför vet jag inte. Sjöstrands bagerier gör dessa bakelser som består bland annat av vit choklad, grädde, kakaopulver och lite socker. Dessa GI-bakelser är riktigt goda.

Haha, jag har varit på fars i kväll med farsan. Det trodde ni inte att jag kunde gå på fulkultur och skratta i min gamla gymnasieaula. Ett "kärt" återseende, de hade byggt ny kiosk annars var allt sig likt.

Det är inte alltid bästa låten vinner, det är hela alltet. Rätt artist, rätt tillfälle, framförandet, vad folket bestämt sig innan för, osv.

Plura, Plura, Plura, ja det är typiskt, just som man fått en ny favoritmatlagare i tv så åker han till Göteborg, köper droger och blir tagen av Farbror Blå.

Ack Hässleholm. Regnblandad snö-chock sätter stopp för mitt löppass i eftermiddag. Får knäppa upp en bira och yla till "I spåren av tåren" istället och ta helg... Räcker sex Staropramen och tre Åbro Sigill till kvällens "På Spåret"-final och morgondagens "Melodifestivalen"-final?

Nu har Tv8 börjat på ny kula igen med "Seinfeld". Med tanke på hur bra serien blev efter hand måste första säsongen sägas vara usel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0