Sveriges äckligaste naturella yoghurt








Produkt

Activia Naturell


Beskrivning:


"Activia motverkar och lindrar matsmältningsproblem så som uppsvälldhet, trög mage och gaser. All yoghurt innehåller två magvänliga bakteriekulturer: Lactobacillus bulgaricus och
Streptococcus thermophilis. Activia innehåller, förutom dessa två,
även en tredje: Bifidobacterium (animalis) lactis, även kallad bifidus ActiRegularis."

Mitt omdöme:

Den får vara hur jäkla bra för matsmältningen och uppsvälldhet som helst, den smakade pecka.
Jag satt och plågade mig igenom denna lilla bytta under hela min frukost på jobbet, den tog ju aldrig slut, det var tur jag hade makrill att skölja ned fanskapet med. Annars hade jag nog svimmat på kuppen. Massa klumpar i den smaklösa yoghurten med en sträv eftersmak som var värre än hostmedicin och Echinaforce. Hög klökvarning, tyvärr var det tvåpack jag köpte, så det fanns en kvar efter att jag ätit upp den första. Min far fick den, jag var något mildare i min dom, han tyckte den var ännu äckligare. "Köp inte sån skit fler gånger" har jag för mig han yttrade. Jag håller med honom. Activia Naturell eller nån annan smak har satt sin sista potatis hos en Leanderson.

Vågar du också bojkotta Activia?


PS. Jag har hört av säker källa att vaniljyoghurt är betydligt bättre, gärna i enlitersförpackning och gärna att man häller i sig hela direkt ur förpackningen på kortast möjliga tid. Den bästa bakfyllemedicinen sedan Svenska Mästarna AIK vann en allsvensk fotbollsmatch senast. DS.

Kommentarer
Postat av: /M

Jag har nog inte ens sett den där innan, än mindre provat det. Så, ja, jag bojkottar den utan att ha den minsta koll på den.



Såg förresten ditt Nettoinlägg först nu, hade missat det innan. Ren tillfällighet att jag också bloggade om dem idag. Det var han den där smale och tunnhårige med brillor som satt i kassan, jävlar vad det gick undan. Jag hann knappt lägga upp varorna innan han ville ha betalt :O

2010-04-14 @ 23:35:49
Postat av: /M

Vad var det förresten för försvunnet inlägg om Sotomayor som du yrade om? Den gamle höjdhopparen eller?

2010-04-15 @ 00:03:58
Postat av: Anonym

Sotomayor, minns knappt var nåt med efternamnet och släkt med höjdhopparen. Och något annat med det där IAMX International Group eller vad tusan det hette. Vilket som var roligast av att det fanns en sån grupp eller att hon hette Sotomayor i efternamn.

2010-04-15 @ 20:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0