Skattkistan - har Harrys blivit galna?

Far och son Linderoth sitter och "tjötar" på "Nya" Gamla Ullevis läktare. På jobbjakt? MFF dominerar i bollinnehav och kreativt spel och två supermål mot ett rätt tveksamt IFK Göteborg. Och Helsingborg-ledning mot AIK. I varje fall än så länge. När ungefär hälften av de respektive andra halvlekarna har gått. Det går bra för skånsk fotboll om vi bortser från Trelleborgs FF och Waff.

Jag fick ett SMS om att det i kväll skulle vara något som heter "Skattkistan - ett nytt spännade quiz" på Harrys i Hässleholm. "Kunskaper som geografi och historia kan vara bra att ha". Kanske lite musik också, förhoppningsvis. Huruvida jag kommer gå dit återstår att se. Min kollega i Team Jarvis Cocker jobbar annars hade hans kunskaper i historia varit guld värda. Mina geografi-kunskaper är sådär. Vi hade en elak lärare på gymnasiet som hade som huvuduppgift att sätta dit oss med oförberedda skriftliga prov stup i kvarten. Dessutom var han mer skogsmulle än lärare, och jag begrep aldrig riktigt vad han gjorde där. Huvudstäder är jag rätt bra på i varje fall men ska det vara vilka stensorter det finns eller hur många vulkaner det finns i världen är jag nog ganska körd.
Och historiska årtal är jag ingen höjdare på. Inte heller kungar och drottningar. Kan jag ha min kollega i Team Jarvis Cocker som livlina?


Kommentarer
Postat av: /M

Är/var du där ikväll? Hur var det i så fall upplagt?

Fan, geografi och främst historia är man nästan kung på.



Ingen livlina, samtal eller sms till min mobil, så du redde dig?

2010-04-29 @ 23:02:43
Postat av: P

Det var katastrof, kom dit lite senare. Var rena vilda västern. Folk sprang till höger och vänster och fram till DJ Ricco i keps. Historia och geografi vet i katten, geografi lite grann kanske.

Var fyra frågeomgångar fördelat på tio påstående (100kr om man klarade första, 90 andra osv.).



Men det var ingen kunskap egentligen, mest en gissningstävling. Fick ha hjälpmedel också. Men vet inte om det hade hjälpt.



På 100 kr: Stad på en ö.

På 90 kr: Staden ligger på västsidan av ön. (två gissade på Visby, jag gissade också det i huvudet, men vadå tur, det kunde ju vara vilken stad som helst egentligen!).



Sen kunde man välja om man skulle dubbla vinsten eller förlora allt. Typ de som klarade det på 90 kr kunde fått 180 kr, men fick 0 kr när de valde fel skattkista. Ja, du ser nivån på leken, urtråkig och urusel. Praoeleven var också där, vet inte vad han gjorde egentligen.

2010-04-29 @ 23:11:55
Postat av: /M

Men för i helvete, ska detta ploj--flams-quiz gälla framöver?!

Det var alltså inget musikquiz alls? Vilket jävla antiklimax!

2010-04-29 @ 23:29:15
Postat av: P

Yes, ett anti-everything. Musicquizet är säkert tillbaka nästa torsdag igen. Folk hotade med att Bagarleffe skulle dricka upp all sprit de beställde. Det blev dock fiasko det också, Bagarleffe hann blanda en drink under kvällen bara.

2010-04-29 @ 23:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0