Singstar-tävling med Kent på Siesta!?



Tårarna rinner nedför kinderna på en 35-årig kommunalanställd hässleholmare. På sin jobbfria förmiddag nås han av en sensationell men magisk nyhet. Kent ska bli Singstar, och långt innan detta skrivs har han plöjt igenom Blocket-annonser, E-bay-auktioner och varit hos Hässleholms samtliga radio- och tv-handlare för att förhöra sig om priser och vilka Playstation-moduler som passar ett indiepophjärta bäst. "Kan jag koppla videon till Singstaret/Playstationet och spela in mina bästa tagningar av "747", kan jag ha både dvd och playstation eller räcker det med det sistnämnda?", är några frågor som går genom hans huvudet. "Är det lika bra att jag köper en ännu större tv, nej förresten det behöver jag nog inte, även om jag nu inte ser all låttext på min 32-tums widescreen-tv så kan jag ju ändå texterna ganska bra ändå. Jag har ju ändå varit på fler Kent-konserter än vad det finns städer i Sverige."

Torsdagen den 8 april vände som sagt upp ned på hans liv. Samma dag som Harrys återigen anordnar Music quiz för femtielfte gången och där han klippte Lasse Tennander när de rätta svaren skulle gås igenom, som en skänk från ovan eller nåt. Hela förmiddagen var han upptagen med att diskutera dagens nyhet om Kent-Singstar på olika Kent-forum, ja till och med försökte han återuppliva First Floor Powers gästbok. Den 35-årige kommunalanställde hässleholmaren har nämligen nyligen blivit en fena på att programmera och ändra källkoder på sin blogg. Snart börjar han väl med Photoshop också och spelar in egna Youtube-klipp med introduktionstexter. Jag hoppas dock att han inte säljer sin Siesta!-biljett för att spela Kents Singstar hela den helgen bara. Men gör han det förstår jag honom, det är en fullt godtagbar anledning att skita i denna lokala festival. Långt mycket bättre än min, då jag ju har satt upp tvättid fredag och lördag mellan 17 och 21. Allt för att slippa se fyra eller fem vuxna män stå och larva sig bakom varsin maskeradmundering med jättelikt björnhuvud till tonerna av berusad tv-spelsmusik.


Kommentarer
Postat av: /M

Nu har jag bara haft koll på detta i 2 veckor redan, fattar inte att Aftonbladet avslöjar detta "scoop" den 8 april. Noll koll. Och PS2 och PS3 lär jag aldrig köpa. Köp du, så kan vi nynna lite på förfesterna framöver.



Och för helvete. Lasse Tennander är skyldig oss 100 kr!!! Jag gråter. *gråter*

2010-04-09 @ 00:09:16
Postat av: /M

Ta bort det där jävla skiten att man måste fylla i några ord för att få publicerat ett inlägg. Inte det lättaste på fyllan, som ett rattlås eller annat.



Nåja, vi kör igen... Ja, kul att Aftonbladet gjort detta "scoop" 8 april, det har bara varit allmänt känt i 2 veckor annars. Way to go, Aftonbladet.



Sedan är Lasse Tennander skyldig oss 100 kr. Jag ggråter fortfarande *gråter*

2010-04-09 @ 00:13:32
Postat av: /M

Okej, nu syns båda inläggen plötsligt.

Tror inte jag är i stånd att se den där filmen.



Over and out.

2010-04-09 @ 00:15:34
Postat av: P

Var tusan ändrar man det då? Har klickat runt överallt men hittar inte det. Får kolla i morgon. Skoglund vet kanske.

2010-04-09 @ 00:24:14
Postat av: /M

Skoglund har det också, det där med att verifiera två ord. Sååå jääävla jobbigt. Jag tog bort det på min Blogspot, fanns under inställningar, publicering eller var det nu var.



El Clasico på lördag. Pepp pepp!

2010-04-09 @ 00:50:21
Postat av: /M

Men för helvete, det där om FFP, hahaha.

Finns de fortfarande förresten? Ny cd 2013?



Nej, snart ska jag nog sova.

Borde vara sista ölen nu. Snart.

2010-04-09 @ 01:37:02
Postat av: /M

Gött att jag somnade först vid 04-snåret.

Jag såg Trainspotting mellan 2 och 4. Inte ok.

2010-04-09 @ 12:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0