P1 och P3-hits

Jag har börjat lyssna på P1, det är aldrig försent att bli finkulturell...

Men jag ska tipsa om tre P3-"hits" också som jag ännu inte tröttnat på.

----

Lite fransk pop med rätt dåligt namn, som en korsning av Phoenix, Air och Daft Punk, typ:




Jag trodde först detta var Magic Numbers-sångarens sidoprojekt...






Hon heter Alexandra Ramnewall och kallar sitt enmansband för Mitt Piano. Om jag inte har helt fel släppte hon debutsingeln "Små små steg" 2008, uppföljarsingeln "Du säger ingenting det säger allt" 2009, och nu "Filter" 2010. Tre singlar, tre olika år. Dock kommer ett album i år. Tuggummipop med refränger som sätter sig på hjärnan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0