Oflyt på Harrys i kväll igen

Som vanligt när det vankas brudar och quiz hade "Team Jarvis Cocker" inget jätteflyt under kvällen, även om det till slut faktiskt blev en plats på prispallen. Vi är ju nästan lika karismatiska och kunniga som Pulps frontfigur. Och att allt ägde rum på Harrys hjälpte inte heller till. Popmarcus knep Alien Ant Farm och deras Michael Jackson-cover redan på första frågan och jag klarade den Nya Zeeländska-gruppen OMC och deras världshit "How Bizarre". Men sen fick vi inget napp. Varken på brudar eller Quiz-vinst. Det senare var dock väldigt nära. Att Lotta Engberg hade gjort en gammal Lill Lindfors-låt 1997 kunde vi inte. Det var tre lag som hade 15 rätt och utav dem drog vi såklart tredjeplatsen...

Vi hade fel på fem frågor (tjejfrågor allihopa!): Lotta Engberg (dessa fruntimmer), "The Postman" (5,5 av 10 på IMDB, det trodde jag inte om denna Kevin Costner-rulle, filmen sågades ju till fotknölarna av kritiker, och det var faktiskt ett ganska grovt fel i den ställda frågan; Tom Petty spelade inte alls sig själv utan Bridge City Mayor enligt uppgift), Nya Zeeland (se ovan), "I Want you Back" (vi skrev i fyllan och villan gruppen istället, alltså Jackson 5 och inte låten) och "Uptown Girl" (Westlife gör bara covers kom vi överens om, både frågesportsledaren och "Team Jarvis Cocker",  men inte fan dök låttiteln som Billy Joel gjort upp i skallen förrän när de rätta svaren förtäljdes).

Bättre lycka nästa gång, det var en sån här kväll vi skulle vunnit egentligen, det är de två senare felsvaren vi grämer oss mest åt.  Dock vann vi återigen 100 kronor som vi kan växla in i baren mot nästan två Staropramen (får betala sex kronor) eller två Falcon/Sommersby-cider på fat (då får vi två riksdaler tillbaka).

Plus i kanten var också att min lagkompis lyckades hitta det bortslarvade och troligtvis som han förmodade av misstag slängda presentkortet på 100 kronor som vi vann hösten 2008, då puben fortfarande hette Kings Head och inte Harrys. Bra jobbat gamle man!

Kommentarer
Postat av: /M

Hösten 2008? Haha, det stod ju 22/11-09 eller något på det. Ofta det skulle ha legat 1,5 år i mina pappershögar, då vore det nermalt och sönderstrimlat på Vankiva soptipp redan vid tiden som Gustaf II Adolf red vilse i dimman och rakt in i ett regn av kulor.



En kul anekdot från igår var att jag höll på att slarva bort presentkortet igen, haha. Hade lagt det vid skorna bara för att det SKULLE med, sedan hittade jag det inte förrän 1 minut innan jag skulle gå. Jag hade lagt det på pappershögen med reklam som jag skulle slänga på vägen. Nära att det försvann igen. Hahaha.

2010-04-23 @ 09:56:44
Postat av: /M

Förresten vill jag minnas att "The Postman" inte var så pjåkig som recensenterna gjorde gällande, så jag litar mer på IMDB.



Köpte den väl på gammal VHS för 19 kr på en OBS-rea för 200 år sedan, borde kanske damma av kassetten om jag hittar den. Jag menar, Tom Petty!

2010-04-23 @ 09:58:13
Postat av: P

Jag överdrev en aning för att spetsa till det.

Håll i det nya presentkortet. Det är värt 100 kr.



Det finns nog andra filmer att se än "The Postman", tror jag bestämt. Även om det är tunnsått med filmer som är riktigt bra.

2010-04-23 @ 11:34:14
Postat av: /M

Haha, jag har skrivit "Harrys, 100 kr" på kuvertet, med stora, fina, svarta bokstäver. Därefter lade jag det på skrivbordet. Där ska det få ligga i 3 veckor, sedan får Harrys bjuda på varsin öl.

2010-04-23 @ 11:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0