Matguiden



För den som vill ha något lätt precis som Nordpolen eller bara vill ha en billig falafel: Östervärnskiosken nära Linnéskolan. 25 kr för en falafel. Har öppet till kl 22 numera, alla dagar.

Kebabrulle, kebabpizza eller kebabtallrik: Ge fan i Parenco, Torino och Valentino i varje fall. Välj i stället Venezia. Fyllekebab köpes hellre på Järnvägsgatan än Fred & Co (Korv-Olle som är snåla). Där gör de färskt kebabrullebröd direkt i en pizzaugn, även om klockan slagit över 03.30 på natten.

Caffe Latte-bakelser: Men hey! Nu har dessa juveler anlänt till Maxi, Sjöstrands är bageriet. Så det är dit kosan ska ställas nu när OKQ8 inte tar in dem längre.

Lunchbuffé: 1. Thai Take Away (nu med sushi också, dock bara två sorter) 2. Farozon (i varje fall vissa dagar, suverän salladsbuffé också, och då och då har de goda Dagens) 3. Chicco (Fin och generös men ganska enformig salladsbuffé, dock rena kaoset om man ska ta med det, ganska snålt tilltagna Dagens, allt som oftast) 4. Harrys (Fint upplagda rätter, dock ganska lite mat och har man tur är Bagarleffe hemma och sover på lunchen)


Avstå från: 1. Wokhouse: Geggig, slajmig kinamat som blänker, sushin är dock helt ok, men eftersom Thai Take Away också har det behöver man inte sätta sin fot där på lunchtid, dock kan den Mongoliska buffén intas någon gång per år helgtid.
2. Asia Corner: Liknande buffe som Wokhouse, men inte så god sushi, en tidsfråga innan den läggs ned.
3. Graffiti Café: Dyra sallader, och allvarligt talat detta är ingen karlamat, min högst vetenskapliga studie visar att dess kunder består av 95% kvinnliga kunder, 4% är män som tvingats med av sina gravida fruar, 1 % är män som gått och letat efter en Dagens men i panik fått välja Graffiti Café då det inte var något som passade på de andra ställena och lunchrasten var på väg att ta slut.
4. Casablanca: Många rätter att välja på men det är för enkelt och för lite mat för att man ska vilja betala uppemot 80 riksdaler.
5. Pastavagnen: Där har jag inte satt min fot på år och dar, trots att det inte är så dyrt tycker jag inte det är värt ens det förhållandevis låga priset om man vill stå sig längre än en timme efter, dessutom mest sås och överkokt pasta. Detta får också betraktas som ren tjejmat. De flesta tjejer tar dock en halv portion bara, det fattar jag inte hur de står sig på.


Kommentarer
Postat av: /M

Chicco? Hahaha. Är det 1 april idag också?

Enda besöken i Gallerian är då man ska på bolaget.

2010-04-05 @ 22:19:29
Postat av: P

Ja, nästan. Men som rutinerad uteätare måste man prova allt. Och ibland har de faktiskt rätter som de ibland har på Cats, fast i något mindre portioner.

Deras sallader är nyttiga, men jag har inte varit där på några veckor, då jag brukar hålla mig till Farozon och Thai Take Away.



Jag provade att hämta på Chili Thai nära din lya, mittemot Kvantum, servitrisen har pyjamas på sig, och rätterna är billiga att hämta. En gubbe kom in och halsa i sig en Heineken 75 cl rakt över disken. Det var inte din grannes far dock. Han var inte röd i huet. Har Kaptenskioskens thai öppet förresten, ingen höjdare, kan inte gå så jättebra?

2010-04-05 @ 23:40:49
Postat av: /M

Jag tror att thaien i f.d. Kaptenskiosken fortfarande kör på i sann Asian Corner-stil. De båda verkar leva på någon överskottsenergi. Dock sällan som jag köper med mig dagens på de båda ställena, kanske en gång i månaden. Jag brukar också hålla mig till Thai Take Away, kanske en gång i veckan.

2010-04-06 @ 09:58:55
Postat av: P

Det var bara Thaikiosken bredvid Casablanca som var allt annat än uthållig. Kommmer ihåg att de bägge damerna där dansade så det stod härliga till under en Festivaldax 2008 och sen lades den ned. Kommer ihåg att de värmde maten i vanlig gryta, alltså inget wokjärn. Amatörer! Har hört ryktet att det öppnat en ny Thairestaurang efter Coop Extra, vet dock ej om det är bra eller anus.

2010-04-06 @ 23:58:58
Postat av: /M

Har Chili Thai dagens till 15? Då ska jag nog hämta med mig hem efter jobbet idag, om jag hinner. Lär väl bli på snåret.

2010-04-07 @ 06:37:07
Postat av: U

Allvarligt tycker du att Casablanca har LITE mat??? Hur stor magsäck har du egentligen....

Kan hålla med om dess prishöjning är i mastigaste laget..

Jag tyckte att Thai vid Coop ä lite anus...iallafall lokalen.. lukta gamla bildäck..

2010-04-07 @ 19:49:52
Postat av: P

/M: Till 14.30 har de buffé, men övrig meny för avhämtning efter det klockslaget kan du nog också hitta nåt för 65 kr som passar herrn.



U: Beror nog på vad man tar, jag är dock inte överförtjust i allt de svänger ihop (Infinity är bättre men där är det hög Gun-varning också) men inte så LITE som Harrys på lunchen, tydligen, det var förrättsvarning på Flundran i dag hörde jag.

2010-04-08 @ 00:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0