Löningsdag, del 3

Nu är jag framme vid dagens sista avslöjande så här på löningsdagen. Behöver journalistförbundet ens hålla sitt sammanträde för Stora Journalistpriset i klassen Årets avslöjande?



Framför mig i kassan stod en tant i sjuttioårsåldern. Hon slog på stort dagen till ära, eller så fick hon en taskig pension. Hon köpte nämligen en handpumptvål av märket Eldorado. Fint ska det va!, som Johan Glans brukar säga. Hon lade även upp tre Kronjästförpackningar på bandet. Hela kalaset gick på det facila priset av 12 surt förvärvade kronor. Ingen påse behövdes heller. Och kvittot fullkomligt sket hon i att lägga ned i sin portmonnä. Denna pappersremsa var jag inte sämre än att kunna ta ur kvittohållaren då jag tyckte det var värt att föreviga. Behöver man jäst så behöver man jäst är kontentan. Jag bockar och bugar för ännu ett mycket väsentligt och tvålfagert blogginlägg som inte sväller över.

Kommentarer
Postat av: /M

Det står 17.40 respektive 17.41 på tantens respektive ditt kvitto. Nästan så att vi precis missade varandra, men ska vi säga kl 12.07 imorgon? Vid juicen? Du raggar på Emma, så tar jag Ingrid. Haha.



17.57 hade jag visst på mitt kvitto, efter att ha kollat i köket nyss (och plockat med mig en Staropramen tillbaka), lite senare än vad jag först trodde. Där ser man.

2010-04-23 @ 23:01:43
Postat av: P

Jag spelade pingis i går eftermiddag och sen fest efter. Om lördagarna är väl hela församlingen samlad på Kvantum. Kanske till och med Inge Präst, Gun och Mannen med den orangea jackan...



Lyckades du tina upp Kryll-Inger?

2010-04-25 @ 15:40:33
Postat av: /M

The Fine Arts Showcase - This is the day



http://fuckyeahgoteam.blogspot.com/2010/03/this-is-day-today.html



Har jag tipsat dig om denna innan eller glömt det? Någon månad sedan den kom upp och som jag tipsades om det, men bättre sent än aldrig kanske, hehe. Under bilden finns mp3-länk, bara högerklicka och spara som.

2010-04-25 @ 18:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0