Löningsdag, del 2

Jag var i min favoritbutik Kvantum också i eftermiddags.



Jag blev besviken. Min antagonist och motarbeterska nummer 1, alltså hon i folkmun vi brukar kalla Den Kryllhåriga Med Glasögon som ibland sitter i kassan var inte på plats. Inte heller "Burk-Ragnar". Det satt däremot en snygg kassörska! Kanske har butiksägaren läst antingen min blogg eller en gammal klasskompis blogg och försöker jävlas med/göra det svårt för honom när han är hemma i Skåne och besöker sin familj, och dessutom vill handla på ett "säkert" ställe.

Till dig, vill jag "varna" för en tjej som tror heter Eva (har fin hy och stylad/snygg frisyr). Jag brukar ju, av en anledning, inte vara uppmärksam på vad kassörskorna heter, men nu kan jag inte glömma detta namn. Jag är fortfarande lite chockad. Jag vet inte om jag ska hoppas att hon glider in i kompisgänget, tar munhuggningarna med "Burk-Ragnar" och hans korginsamlingar med en klackspark och/eller kanske till och med lär Den Kryllhåriga Med Glasögon hur man knappar in ett Mixen-lir utan att ge upp efter tre sekunder.

Inköpslistan (se ovan) bestod bland annat av två liter Fjällfil, en liter Brämhults Apelsinjuice och en liter Otto Glass-gammaldags vanilj. Inget jag behöver skämmas över så jag vitt vet. Ibland har man tur...

Kommentarer
Postat av: Rudolfsson

Hej, du tycks inte ha något liv när du så tydligen tycks hänga upp dig på vad vi på Kvantum gör eller ser ut, gammal som ung. Jag undrar också vad jag har gjort dig eftersom du hänger ut mitt personnamn på din blogg? Har vi någonsin ens språkats vid?

Funderar bara över om du själv har jobbat inom servicebranschen, då du tycks ha så jävla mycket åsikter om man ska sköta den typen av yrke.

2010-08-17 @ 20:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0