Harrys utan Popmarcus...

... är som att äta knäckebrödsmackor utan smör. Eller makrill utan fil.





Jag var fullkomligt chanslös när The Sweet, Alexandra Burke och Paul Sahlin/Paul Paljett dök upp som första frågor. Paul Paljett kunde jag dock likt Popmarcus kunde Lasse Tennander på genomgången av förra veckans quiz. Jag hade skrivit ned det på ett av papprena som inte lämnades in. Jag fick vara med i Fogges systers lag. I övrigt resonerade jag och en lagmedlem fram att Brandsta City Släckers var med 2002 med "handklappslåten" den första gången. Samma år som Afrodite vann, tror jag. Som avslutningsfråga var faktiskt Håkan Hellström. Vilken stad han kom ifrån var frågan och jag som hade hans scenkostym från 2000, kvällen till ära, hade givetvis rätt på frågan. The Baseballs, Akon, Eric Gadd, Seinfeld, Tjuren från Wales och Coyote Ugly var några andra rätta svar vi hade rätt.

Nästa vecka hoppas jag att Team Jarvis Cocker är komplett och att vi vinner över de där förbannade "Lost in Hollywood" som håvar in 300 riksdaler var och varannan vecka, numera. Så även i kväll. Nu jävlar tar vi dem.

Kommentarer
Postat av: /M

Vad var det om Seinfeld? Signaturmelodin som spelades, eller? Sweet hade jag nog fixat, har en kusin som introducerade mig för dem redandå jag var 6-7 år kanske. Haha.



Ja, nästa vecka får det bli av, sedan har jag jobb de två kommande torsdagskvällar/nätterna efter det. Igår var det inte jobb, dock annat. Men om 6 dagar, som sagt, då är det dags igen!

2010-04-16 @ 11:33:24
Postat av: P

Ja, signaturmelodin. Jaså, du jobbade inte i går. Vad gör man annars en torsdagskväll om man inte går på Harrys. Du hade inte lämnat något intyg till Bagarleffe eller Frågesportsledaren. Var höll du då hus?

På IAMX-läger med Gisela Sotomayor?

2010-04-16 @ 13:09:55
Postat av: /M

Nope, varken jobb eller quiz igår, var på annat. Fast det där med jobb går det ingen nöd med, tyvärr. Börjar kl 15 idag. När jag sedan går av kl 09 måndag morgon så har jag hunnit vara där 43 h. Är mer där än hemma under helgen. Such is life.

2010-04-16 @ 14:36:18
Postat av: Gisela

haha! vart har Patrik sett mitt inlägg? har ju inte postat nåt här? vem är M?

2010-04-19 @ 19:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0