Du & Jag Datorn



Det gäller att vårda datorn lika väl som Messi vårdar bollen. I dag startade jag om min dator för andra gången för året, den var nämligen lika het som Messi. Jag slarvar för ofta med att ta hand om min lilla bärbara laptop. Den får stå på dygnet runt, och varför ska man egentligen stänga av den för ofta. Det är inte för att jag laddar ned film och musik dygnet runt den står på, nej det handlar om tillgänglighet. Även om det inte tar många minuter att stänga och starta den igen vill man ju plåga den lite. Laptopen ska veta att den lever, den kan sova när jag är på jobbet eller ta en paus när jag sover om nätterna, ibland fäller jag till och med ned locket (till datorn inte toa-stolen). Men i kväll sa den ifrån, som om datorn "skrivit dikter så att den blivit snurrig". Varje gång jag pekade på en sak rullade andra menyer ned, och till slut var den lika seg som en Hemkola. Och till slut hängda sig hela möget. Efter att ha startat om den i halvtidspausen mellan Barcelona och Arsenal, mycket lägligt och vältajmat och en smula tur för Messi var lika smällhet i slutet av första som min Acer. Och i andra halvlek följdes min dator och Messi åt, en återhämtningspaus i nästan hela andra halvlek för att återigen få ny energi och glädje i slutet av matchen.


Kommentarer
Postat av: /M

Ja, man får vårda den ömt, gamla bettan!

2010-04-08 @ 00:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0