Du är vad du äter



Jag var på Netto i dag. Stället jag går till för att få den finaste makrillen på burk, en upplevelse/show redan på måndagen och för att trängas och stå i en jättelång kö med Hässleholms snålaste/ekonomiska kunder.

En tant med ett jättelikt hakparti, som en nedhängande påse därunder och hon såg ut som en höna och hette möjligtvis Agda. I hennes vagn låg tre stycken lådor med två kilo kycklingklubbor: BBQ-kryddade och färdigstekta. Passande kan jag tycka. Inget konstigt i detta i och för sig, om man vill bunkra upp kyckling och vill slippa steka och krydda det själv. Men jag hörde henne samtala i sin mobil om att "de bara hade tre förpackningar kvar". Jag undrar hur många hon hade tänkt köpa egentligen om lagret varit mer välfyllt? Det dubbla kanske? 79 kr kostade kalaset styck. Dessutom kompletterade hon med en säck hamburgare och 14 liter mjölk.

En annan vimsig kärring var nära att orsaka en seriekrock vid kassorna. I full karriär kom hon med en tom kundvagn och i smärre panik skulle hon ut genom den trånga passagen. Högt avslöjade hon att det var för lång kö för att hon skulle handla. "Orkar inte handla i dag, för lång kö, tar det någon annan dag", mumlade hon nåt om, ingen svarade henne. Att gå ut direkt måste hon kommit på rätt tidigt eller så var hon orutinerad Netto-handlare (om hon nu inte gått och lagt tillbaka alla varor hon roffat åt sig innan) för i vagnen låg bara fem reklamblad och hon tvingade Tant Agda att backa med sin vagn med fryst kyckling och resten av sina fynd, för att komma ut ur Netto.

Så min teori är att du är vad du äter. Tant Agda liknade ju en höna och skulle bevisligen ha kycklingbuffé hela veckan.

MFF-aren Agon Mehmeti äter rögad ål, då han är lika smal som en sån. En känd ramsa bland hejarklacken som även Daniel Andersson sjungit i ett sportinslag.

Själv äter jag makrill, är lika löpstark och gillar Gais/Makrillarna (mer kämpaglöd än talang) mest av göteborgsklubbarna.

Mycket tack vare att Glenn Hysén gjorde sån dundersuccé på Österås IP 1992 (?) när IFK Hässleholm mötte dem och även för att Makrillarna är Håkan Hellströms klubb ("Gårdakvarnar & Skit").

Nej, nu spårar detta inlägg ur mer än jag tänkt mig, vi nöjer oss där.

Jag håller ju på Malmö FF.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0