Djur i taket



I eftermiddags fick jag syn på något konstigt. En fluga/spindel/bagge eller vad det nu var. En tjej i trettonårsåldern hade nog skrikit så mina trumhinnor hade sprängts men jag tog det med ro och fotograferade insekten/djuret.

Jag är för prestigelös för att gå upp i falsett för något så oväsentligt som en stackare som lyckats sätta sig upp-och-ned i taket. Antar att han/hon tyckte utsikten var fin. Perfekt avstånd till min 42-tums-LCDHD-tv.

Stig H Johanssons eminenta expertkommentatorröst, de himmelsblå jackorna på de anställda i produktionen eller de feltravande hästarna verkar ha spelat in. Jag lät krypet vara i fred. Jag glömde snabbt att det var där. Nu kl 00:18:37, cirka tio timmar efter och med några öl i blodet, ser jag inte den objudne gästen. Den verkar försvunnit för stunden men kanske dyker den upp i natt och biter mig. Jag vet inte. Funderar på att ta in på hotell så jag inte utsätter mig själv för risk. På Harrys kan jag inte sova, där går Bagarleffe väckningsrunda hela kvällen, eller snarare när han tagit betalt för öl och glömmer hälla upp den. Så jag får se hur det går. Kvällen är ung, påsken har precis börjat och i morgon spelar Playtones på Björksäter med åtminstone Timo Diablo i publikhavet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0