Byarnas by bara växer i popularitet

 

Tyringe är känt för mycket. Ivars kiosks gigantiska mjukglassar serverade i en halvliters coca cola-mugg är bara en upplevelse värd namnet. Nu kan byn lägga ännu en merit till sin digra meritförteckning. Vi stadsbor har fått ännu en anledning att åka till Tyringe och Förmedlingscentralen lite oftare, när jag läser att det nyss öppnat en ny glassbutik, ja till och med glassfabrik, där. Kan detta verkligen vara möjligt? Italiensk glassfabrik i Tyringe? Det måste jag se med egna ögon innan jag tror på det. Att det finns två ställen som säljer glass i denna lilla mysiga by.

I "Lilla Gekås" entré, i varje fall i närheten, serveras italiensk gelato (glass med mindre fetthalt) i stora lass. Jag kommer åka dit så fort jag bara får möjligheten. Och det är enbart för att äta denna glassarnas glass. Det låter ju så gott, eller hur?

Möjligtvis besöker jag även min syster, kör ett ärevarv på Tyrs Hovs parkering (invigningen av mina nya skridskor får vänta till hösten) och kanske tar jag den där guidade turen på häst och vagn genom byn som jag alltid drömt om.

Kommentarer
Postat av: /M

Eller så gör vi en favorit i repris 20 år senare och cyklar till Tyringe, går in på Audio & Video och sedan cyklar hem igen. Med den skillnaden att vi nu belönar oss med en italiensk glass i halvtid.



Och jag minns inte, än idag, hur vi kom på att cykla 1 + 1 mil i första läget den där gången. Vad var det som lockade? Någon speciell skiva som skulle finnas där och inte hos Jackosmannen eller på svartbygget Musicland?

2010-04-27 @ 09:32:52
Postat av: P

Det var för motionens skull och så var det sommarlov. Dessutom ville jag rasta min King-cykel. Det var långt innan man satt framför en dator hela dagarna, tankade ned film och musik, bloggade och facebookade. Möjligtvis spelade man piratkopierade Nintendo-spel inhandlade i närheten av Munka Ljungby eller var det nu låg. Det var tider det.

2010-04-27 @ 11:42:28
Postat av: /M

Är det hit du/vi ska styra kosan i helgen?



Du undrade om jag jobbade, sedan skulle du återkomma i ärendet uinder gårdagskvällen. Dock inget hört eller läst hittills. Spänningen är olidlig, hehe.

2010-04-28 @ 13:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0