Onödiga kommentarer och tillägg till saker som händer.

Ibland kan det förekomma tillägg och omotiverade kommentarer till saker man gör. Det kan vara petitesser eller självklara saker. Jag har säkert själv gjort sådana; kompisar och arbetskamrater likaså. Här följer några exempel.
 
På restaurangen: Ska du också äta? "Nej, jag åt kvällsmat innan jag kom hit". Istället för att svara det mer givna "Jag tar bara nåt att dricka". Och inte det här mer pinsamma/tveksamma. Som om kyparen bryr sig om det...
 
I skivaffären: "Skivan är inte till mig. Den är till min pappa".  Tycker det i situationen är pinsamt att köparen ska tro att skivan är till en själv. Måste bara framhäva att sån här skit lyssnar inte jag på. Det kan också förekomma att man ber att få den inslagen i present trots att den är till en själv.


Samtal om fotbollsmatchen i går: "Såg du matchen, de vann med 3-0, det var snygga mål."  "Jag såg inte den.", svarar den andre. 

Nej, men tro mig de vann och det var snygga mål trots att du inte såg matchen. Som om resultatet hade blivit annorlunda om han också sett matchen.

Fullkomligt onödigt, men blir som en försvarsmekanism suger tag om en och man är tvungen att slå ifrån sig. Det kanske känns bättre för stunden, men ibland kan det bara bli pinsamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0